Jak tworzyć i edytować dokumenty online?

Czasami zdarza się, że chcemy napisać jakiś dokument, ale na dostępnym w okolicy komputerze nie ma odpowiedniego edytora. Czasami chcielibyśmy mieć pewne dokumenty dostępne z każdego miejsca na świecie (np. nasz życiorys, albo inne przydatne dokumenty) i możliwość ich edycji na dowolnym komputerze. Na przeciw takim wymaganiom wychodzą pojawiające się ostatnio pakiety biurowe online, w których z pozycji zwykłej przeglądarki www możemy edytować dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne, zapisywać w kilku formatach (DOC, XLS, HTML, PDF), drukować itp. Oto najciekawsze z nich:

  • Zoho Office (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do prezentacji i wiele dodatkowych narzędzi) – nie wymaga logowania,
  • Dokumenty i Arkusze Google (część rosnącej grupy narzędzi od Google) – wymaga konta Google,
  • ThinkFree Online (rozbudowany edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i program do prezentacji – wymaga zalogowania, udostępnia 1GB na dane,
  • ajax13 (proste i szybkie programy biurowe, działające pod przeglądarką Firefox 1.5+) – nie wymaga logowania.

1 Response to “Jak tworzyć i edytować dokumenty online?”


  1. 1 Grzegorz Bernaś 12 Październik 2011 o 17:54

    Konkurencja jest. Ja teraz wymyśliłem, że fajnie było by dać coś więcej i odpaliłem usługę gdzie te dokumenty można przechowywać. Bo np. Google nie pozwala na używanie Google Doc przez firmy jeżeli się nie zapłaci. A liczą sobie ~43 EUR za użytkownika. Ja biorę 16,90 PLN za usera ;-) tak więc zapraszam do mojej usługi zarządzania dokumentami online: http://document-management.pl

    Mam nadzieję, że tego nie uznacie za spam?!


Comments are currently closed.




