CMS dla potrzeb portfolio

CMS, czyli Content Management System to system umożliwiający łatwe zarządzania treścią serwisów internetowych. Najczęściej bazuje on na szablonie strony/serwisu i odpowiednio wydzielonych w nim miejscach, które mogą być edytowane. Dzięki systemom CMS nie musimy używać oprogramowania do edycji HTML, za każdym razem, gdy chcemy wprowadzić zmiany stronie. Systemem CMS jest chociażby każdy system zarządzenia wpisami na blogu, jak np. WordPress.

CMS przydatny do tworzenia portfolio (grafika, fotografa, czy innego twórcy wizualnego) powinien cechować się prostotą użytkowania i nastawieniem na tworzenie galerii prac. W Internecie znalazłem kilka, czasami zupełnie nietypowych systemów tego rodzaju:

Ciekawym rozwiązaniem może też być system CMS bez instalacji, opart o edycję stron przez specjalny serwis. Serwisy takie opisałem w notce „CMS dla każdego i bez instalacji„.

Więcej prostych systemów CMS, które z powodzeniem można wykorzystać do tworzenia swojego portfolio, znajdziecie pod tymi adresami:

2 Responses to “CMS dla potrzeb portfolio”


  1. 1 Paweł 14 Styczeń 2011 o 19:19

    Całkiem fajnie prezentuje się ten Pulse CMS. Choć ja osobiście nigdy nie korzystałem z CMS’ów, po prostu nie mam takiej potrzeby.
    Wszystko co mam na stronie, dodaję „ręcznie” i nigdy nie stanowiło to dla mnie jakiegoś problemu.
    No bo co to jest, otworzyć plik w notatniku i dopisać to i owo.

    Ciekawy blog, chyba zacznę tu częściej zaglądać.

    Pozdrawiam,
    Paweł – http://www.pawelszymik.za.pl

  2. 2 Krzysiek 27 Październik 2012 o 15:03

    Też właśnie zastanawiam nad przejściem na CMS. W sumie sam html i css mi wystarczy, ale może warto iść z duchem czasu i wprowadzać bardziej interaktywne portale.

    Krzysiek http://www.szablonyallegro.biz


Comments are currently closed.




